Wydawca „Kapuściński non-fiction” złamał zasadę solidarności ze swoim długoletnim autorem. Oświadczenie Artura Domosławskiego.
Konarzewska: Ciało Adeli
W tym filmie ciało jest najważniejsze, przez ciało opowiadana jest miłość, bliskość i tęsknota. „Życie Adeli” jest filmem wybitnym.
Pracownicy warszawskiego CSW: Tu panuje patriarchat
Zapis konferencji prasowej pracowników Centrum Sztuki Współczesnej z NSZZ Solidarność.
Dunin: Łagodne postkolonialne safari
Tochman siebie i Wełnickiego stawia w opozycji do turystów zwiedzających biedne dzielnice, aby wrzucić fotkę na fejsa. My poznajemy ludzi, żyjemy blisko nich, angażujemy się – mówi.
Marklund: Interesują mnie kobiety
Społeczeństwo nie jest równe w Szwecji i założę się, że nie jest równe także w Polsce.
Tomasik: „Zamiast dupy dawać…”
Talarczyk-Gubała odzyskała polskie kino kobiet, odtworzyła jego historię, która nie ogranicza się tylko do filmów podejmujących motyw kondycji kobiety.
Majmurek: Labirynty radości
Na kredyt zaciągnięty u mistrzów kina powstało dzieło fascynujące, wciągające i konfudujące widza.
Calvino: Zmienia się tylko nazwa na lotnisku
Dziś mija 90. rocznica urodzin Italo Calvino, dziennikarza, prozaika i eseisty. Publikujemy fragmenty jego „Niewidzialnych miast”.
List otwarty do ministra kultury w sprawie galerii Arsenał
Trwa spór wokół Miejskiej Galerii Arsenał w Poznaniu.
Literacki Nobel: Munro potrafi ogłuszyć jednym ciosem
Pisarkę interesują pomyłki i ich konsekwencje.
Majmurek: Geograf i major
Trudno nie porównywać „Majora” z polską „Drogówką”. Ale film Bykowa odstawia dzieło Smarzowskiego o kilka długości.
Dymek: Wyobraźnia przegrywa na wojnie
W świecie „Homeland” łatwiej sobie wyobrazić zamach na wiceprezydenta Stanów Zjednoczonych niż agenta CIA bez skrupułów.