Czeski film „Bella mia” opowiada historię uciekających krów i goniących ich myśliwych, balansując między dramatem obyczajowym a komedią familijną.
Bożek: Co słychać w przestrzeni kosmicznej?
Tytuł debiutanckiego albumu duetu Kapital, „No New Age”, to dwuznaczna deklaracja. Czym jest ten „nowy wiek”?
Krawczyk: Wszyscy nienawidzą szmat
Melissa Grant idzie pod prąd. Nie chce współczucia dla prostytutek ani oburzenia na klientów. Chce głosu dla sekspracownic.
Po co nam wegański smalec?
Czy jesteśmy gotowi na to, żeby spojrzeć na zwierzęta inaczej? O wystawie „Ecce Animalia” w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Czernow: Nie zmuszajmy dzieci do czytania
Dzieci często nie wiedzą, że czytać można dla przyjemności. Z nieczytającego przedszkola trafiają do szkoły, gdzie napotykają przymus w postaci lektur szkolnych.
Dunin: Zwariowany lewak czy SS-Mann?
I w „Baśni” Jonasa T. Bengtssona i w „Zasranym życiu…” Andreasa Altmanna bohaterowie muszą wyzwolić się spod władzy ojca, czy to lewaka, czy byłego nazisty.
Ile z tych książek znasz?
Kuncewiczowa, Nałkowska, Siesicka, Tokarczuk – 112 książek napisanych przez kobiety. Ile z nich znasz?
Majmurek: Potworne dzieci transformacji
Odwracają się od świata spełnionej mieszczańskiej emancypacji, z którego wyeliminowano wszelkie zagrożenie, przemoc i negatywność.
Grzela: Złodzieje koni
„Więc przyjechał do Polski. Nie zadzwonił. Uparty jak osioł, stary obrzydliwy kacap”. Fragment nowej powieści Remigiusza Grzeli.
Dymek: Skąd brał się obiad na stole Adama Smitha?
Mama przyniosła.
Szybowicz: Pięty towarzyszki Kamli
Pod pożyczonym hasłem „walki z terroryzmem” indyjski rząd walczy z biedakami – stwierdza Arundhati Roy, dopisując kolejny rozdział do książki Naomi Klein.
Bożek: Muzyczna psychogeografia
Płyta Bartosza Kruczyńskiego wpisuje się w długą tradycję psychogeograficznych raportów z miejskich, bezcelowych wypraw.