Anna obudziła się po trzecim dzwonku i potrzebowała chwili, żeby zorientować się, gdzie jest.
Jak Malta Festival samotnie bronił wolności
A wobec potęgi wroga dokonał ostatecznie aktu autocenzury – czyli Agata Adamiecka czyta raport przygotowany przez organizatorów festiwalu.
Hrapkowicz: Amerykańskie paradoksy
American Dream rozsypuje się na naszych oczach i amerykańscy filmowcy to dostrzegają. Relacja z American Film Festival.
Program Kreatywna Europa
Czyli unijne granty na kulturę i sektor audiowizualny.
Bożek: Suzanne Ciani – romans z syntezatorem
„Dopóki nie pokochasz maszyny, nigdy nie odkryjesz jej głębi” – mówi kompozytorka i konstruktorka unikalnych brzmień.
Polin. „Teraz możemy spocząć”
Otwarcie wystawy stałej Muzeum Historii Żydów Polskich to moment, w którym zdajemy sobie sprawę, że piętno nie trzyma nas już tak mocno w swoim uścisku.
Dunin: Niesamowity Frank
A kto taki? Dzięki „Księgom Jakubowym” wielu z nas dowie się o nim po raz pierwszy.
W moich żyłach płynie bardzo dużo Auschwitzu
„Nie wierzę w te brednie o odbudowywaniu życia po Holokauście. Robienie dzieci to odbudowywanie?”.
Dunin: Świat według Nancy Fraser
Wyobraźmy sobie świat, w którym praca zarobkowa i opiekuńcza są cenione na równi i żadna z nich nie jest przypisana płciowo.
Mistrzowie seksu [rozmowa z Agnieszką Kościańską]
Deklaracji wiary seksuologów nie będzie. Ale to konserwatywne środowisko – mówi Agnieszka Kościańska, autorka książki „Płeć, przyjemność i przemoc”.
Cieślińska-Lobkowicz: Polsko-żydowskie laurki
28 października Muzeum Historii Żydów Polskich otwiera stałą wystawę poświęconą tysiącleciu ich historii.
Dunin: Llosa i dawni znajomi
Nie potrafię sobie wyobrazić, co pomyślałabym o nowej książce Mario Vargasa Llosy, gdybyśmy się nie znali