Podział na muzykę poważną i rozrywkową nie jest estetyczny, tylko polityczny

To nie wina Trzcińskiego, że jego wnioski zostały przepchnięte „w trybie rezerwy”. Rzecz w tym, że podział na muzykę klasyczną i rozrywkową to jeden z najtrwalszych punktów orientacyjnych na mapie przepływu państwowych pieniędzy. Filip Szałasek

Czasem warto się trochę ubrudzić

„Liebestod” to piękna płyta i piękny przykład uwodzicielskiego ruin porn – pod tą etykietą funkcjonowały zdjęcia z opuszczonych osiedli Detroit.

Najlepsze teledyski 2013

Trwająca od kilku lat koniunktura pozwala głośno powiedzieć – proszę państwa, oto żyjemy w drugiej złotej epoce teledysku.

Zrałek-Kossakowski: 2013 w muzyce

Niszowe wytwórnie i majorsy, streaming i tradycyjne nośniki. O pozbawionym zaskoczeń, a jednak wyjątkowo ciekawym 2013 roku w muzyce.

Wojtek Zrałek-Kossakowski

Zrałek-Kossakowski: Kilar awangardzista

W długiej, trwającej ponad 60 lat, karierze Wojciecha Kilara da się wyróżnić także krótki i fascynujący okres trochę przez publiczność – niesłusznie! – zapomniany.

Wojtek Zrałek-Kossakowski

Bożek: Lekcje cesarzowej

Na nowym albumie Beyoncé deklaruje się jako feministka i mówi o życiowych lekcjach. To fantastyczna płyta, ale dobrych rad poszukałbym gdzie indziej.

Reynolds: Zrób to sam i wydaj to sam

„Zanim się obejrzałem, prowadziłem wytwórnię płytową – samotnie i z domu, ale mimo to była to wytwórnia płytowa”.

Simon Reynolds

Zbigniew Karkowski. Wspomnienie koncertu

Nie będę pisał o tym, jak ważnym Karkowski był muzykiem i kompozytorem. Zamiast tego chciałbym – po prostu – przypomnieć pewien koncert.

Wojtek Zrałek-Kossakowski
Zamknij