Co słychać w polskiej edukacji przyrodniczej? Skąd czerpać inspirację do szkolnych doświadczeń i projektów? Czy inżynierowie i pedagodzy mogą razem pracować? O nowych pomysłach na skuteczną edukację przyrodniczą opowie Marcin Zaród (PAN, KP Łódź).
19 czerwca, wtorek, g. 18.00, Świetlica KP w Łodzi, ul. Piotrkowska 101
Co słychać w polskiej edukacji przyrodniczej? Skąd czerpać inspirację do
szkolnych doświadczeń i projektów? Czy inżynierowie i pedagodzy mogą
razem pracować?
O nowych pomysłach na skuteczną edukację przyrodniczą opowie Marcin Zaród (PAN, KP Łódź) w ramach cyklu Uniwersytetu Krytycznego: Pracownia Nowej Edukacji.
19 czerwca, wtorek, g. 18.00, Świetlica KP w Łodzi, ul. Piotrkowska 101
Fizyka i chemia należą do najmniej lubianych przedmiotów szkolnych. Jednocześnie coraz więcej problemów demokracji wymaga wiedzy związanej z tymi dziedzinami. Umiejętność weryfikacji danych na temat energii atomowej, biopaliw, efektu cieplarnianego czy gazu łupkowego staje się warunkiem świadomej partycypacji w demokracji.
Pomimo rosnącego znaczenia, nauki przyrodnicze wciąż nie cieszą się zainteresowaniem badaczy pedagogiki. W ciągu ostatnich kilku lat praktycy wypracowali szereg narzędzi ułatwiających poznanie podstawowych zasad nauki. Polskie szkolnictwo korzysta z tych metod tylko w niewielkim stopniu, pogłębiając w ten sposób dystans cywilizacyjny.
Pierwsza część spotkania będzie przeznaczona na prezentację trendów światowych. Druga skupi się na dobrych praktykach stosowanych w Polsce. Większa część technik będzie nisko-kosztowa i łatwa do wdrożenia w codziennej pracy pedagogicznej.
Marcin Zaród – inżynier-fizyk polimerów, dydaktyk i popularyzator wiedzy o fizyce i technice. Pracownik Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN, członek łódzkiego zespołu Krytyki Politycznej.
O cyklu
Edukacja jest jednym z
tematów, w których splatają się przestrzeń publiczna i prywatna. Tu
również przebiega granica między modernizacją a tradycjami. Tutaj też
pojawiają się podziały na wykluczonych i uprzywilejowanych. Edukacja
jest zbyt ważną rzeczą, aby o niej milczeć.
W Pracowni Nowej Edukacji pokazujemy nowe horyzonty pedagogiki, skupiając się na tym, co
możliwe w łódzkich realiach. Zapraszamy nauczycieli, rodziców i
wszystkie osoby zainteresowane problematyką edukacyjną.
Sfinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi.