Nakręcił Pan film Jutro, poświęcony rosyjskiej grupie artystycznej Wojna. Podobno już po skończeniu filmu doszło między wami do kłótni…
Majmurek: Z ludzkiego piekła
Największym odkryciem tegorocznych Nowych Horyzontów są dla mnie na razie dokumenty Ulricha Seidla.
Benning: Nie wierzę w dwupartyjną demokrację
Większość Pana filmów pokazywanych jak dotąd na festiwalu Nowe Horyzonty przedstawia statyczne ujęcia krajobrazów – naturalnych (13 jezior) i przemysłowych (Ruhr).
I to jest ta cała miłość?
„Miłość” to chyba ostatnie słowo, jakie kojarzy się z twórczością Michaela Haneke.
Mobilizacja społeczna nie powstrzyma rządu
Hiszpania nie wyjdzie z kryzysu bez wsparcia Komisji Europejskiej, Niemiec i Europejskiego Banku Centralnego.
Majmurek: Czyszczenie rodowodów
Historia peerelowskiego modernizmu to fascynująca historia wielkiej przygody z nowoczesnością. U Springera cała ta potencjalnie fascynująca narracja ginie w anegdotkach. O książce Źle urodzone. Reportaże o architekturze PRL Filipa Springera pisze Jakub Majmurek.
Nieskuteczny Eurokatalizator
Łączenie modernizacji z Euro to fikcja. Według rządu Euro pozwoliło Polsce doszlusować do rozwiniętych krajów Europy Zachodniej. Ale przecież gdyby nie mistrzostwa, te autostrady i tak by powstały.
Kroczek do środka
Po pięciu latach rządów Sarkozy’ego socjaldemokraci obejmują Francję w bardzo trudnej sytuacji gospodarczej. Ekonomiczne tematy zdominowały exposé nowego premiera Francji Jeana-Marca Ayraulta.
Bronię chamstwa
Żart dwójki radiowców wywołał bowiem poważną polityczną debatę, której zysk dla polskiej sfery publicznej jest na tyle znaczący, że wart był całej jego wulgarności.
Majmurek: Martwe serce
Eric Packer zbiera, obrabia, analizuje tony danych i „zmienia je w coś wartościowego”, coś, co można spieniężyć, sprzedać.
Krajobraz powyborczy albo koniec „demokracji w jednym kraju”
Demokracja w pułapce geopolityki i rynku? Jak wygląda poweekendowy krajobraz powyborczy?
Majmurek: Robakowski i niepodjęte wyzwania
O wielkim nieobecnym historii polskiego kina, czyli o wystawie Moje własne kino Józefa Robakowskiego w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej pisze Jakub Majmurek.