W kinie rzadko można dziś zobaczyć fabrykę, pracujących w niej ludzi.
Majmurek: Potomek chłopów pańszczyźnianych patrzy na Wilanów
Czy potomek chłopów może patrzeć na Wilanów i powiedzieć „to moje”?
Vulliamy: To Pablo Escobar wynalazł NAFTA
Kartele narkotykowe nie są zaprzeczeniem nowoczesnego kapitalizmu, ale jego odbiciem – mówi autor „Ameksyki”.
Bałabanow, czyli postradzieccy ojcowie i sieroty
18 maja 2013 zmarł Aleksiej Bałabanow. Sylwetkę reżysera przedstawia Jakub Majmurek.
Majmurek: Ludowa historia Polski
Nostalgia za PRL-em nie tchnie życia w ruchy studenckie czy młodych ludzi organizujących się przeciw umowom śmieciowym.
Majmurek: Uciec z „Big Brothera”
Jak wyrwać Włochów z domu Wielkiego Brata, w którym dobrowolnie się zamknęli?
Planete + Doc Film Festival. Subiektywny przewodnik Majmurka
Łoźnica, Mettler, Drygas, Sasnalowie – 10 maja rusza kolejna edycja festiwalu. Co trzeba zobaczyć?
Mularuk: Chcę robić kino gatunkowe
Polskie kino ma być depresyjne, ma na nie pójść trzysta osób. Kino, które chce coś powiedzieć, ale także apelować do szerszego widza, jest traktowane jako obce.
Majmurek: Kino na 1 maja
Z okazji święta pracy przedstawiamy wybór pięciu najmocniejszych i kluczowych „proletariackich” momentów w historii kina.
Czy jesteśmy skazani na kino moralnego szantażu?
Wszystkie relacje między bohaterami w polskim kinie są do bólu poprawne. Filmowcy boją się ustawić kamerę w roli, w której jej spojrzeniu przypisane mogłoby zostać okrucieństwo.
Majmurek, Wiśniewska: List otwarty do „lemingów”
„Układ zamknięty” nie sprawdza się ani jako polityczna narracja, ani jako rozrywkowe kino dla politycznie niezmotywowanej publiczności.
Kino kontra Thatcher
Nie ulega wątpliwości, że Żelazna Dama była najbardziej znienawidzoną przez twórców kultury demokratyczną polityczką końca XX wieku.