Nie mam wątpliwości, że „A U R O R A” Bena Frosta będzie dla mnie wizytówką 2014 roku.
Bożek: Mała błękitna zamiast małej czarnej
„Z [politycznym] fasonem” można czytać jako pamiątkę po trudnych czasach, w których blue jeans były niedościgłym marzeniem.
Bożek: Siła Zamilskiej
Spontaniczność, prymitywizm, wspólnotowość, fizyczność – to wyróżniki dobrej muzyki tanecznej. Zamilska ma to wszystko.
Bożek: Słuchacz, fan, obsesjonat
Popowa fabryka mitów jest potężna, a pole grawitacyjne, które wytwarza, działa na każdego – z tym, że jedni odczuwają je mocniej.
Bożek: My, dzieci Sue Townsend
Zostawiła po sobie cudowne książki, z których niejeden z nas dowiedział się czegoś o seksie, rodzinie i dorastaniu.
Bożek: Transmisja z kapsuły czasu
Gdy słucham „Ceiling Stories”, czuję się pusty i spokojny. Czasami nie potrzeba niczego innego.
Bożek: Rejterada z kuchni
Gotowanie jest dziś mniej obecne w kuchni i bardziej – w wyobraźni.
Bożek: Co słychać w przestrzeni kosmicznej?
Tytuł debiutanckiego albumu duetu Kapital, „No New Age”, to dwuznaczna deklaracja. Czym jest ten „nowy wiek”?
Bożek: Muzyczna psychogeografia
Płyta Bartosza Kruczyńskiego wpisuje się w długą tradycję psychogeograficznych raportów z miejskich, bezcelowych wypraw.
Bożek: Nielot
Mieszkam w Łodzi. Ktoś może powiedzieć, że marudzę, ale to naprawdę nie jest koncertowe zagłębie.
Bożek: To miał być tekst o upadłych muzycznych innowatorach
Ale GIRL, nowa płyta Pharrella, to znakomity pop, wysmakowany, miejscami cudownie głupkowaty.
Bożek: Nikt cię nie oszuka tak jak (amerykański) naukowiec
Od naukowych dowodów skuteczności modlitwy po teksty wygenerowane przez algorytm.