Jeszcze na początku lat 80. większa część obszaru klasycznych Chin pozostawała niedostępna dla podróżników z Zachodu.
Bożek: Upadek nadziei chińskiej polityki
Historia, którą opisują Pin i Wenguang w książce „Uderzenie w czerń”, zmieniła bieg chińskiej polityki co najmniej na dekadę.
Bożek: Natchniony rzecznik apokalipsy
Marcin Pryt i 19 Wiosen nadają ze schronu przesiąkniętego nadchodzącą apokalipsą.
Bożek: Polski futuryzm AD 1977
Wygrzebane z archiwum TVP utwory pokazują, że i „naszym” nie brakowało futurystycznego polotu.
Bożek: Życie seksualne cyberdzikich
RSS B0YS brzmi jak muzyka robiona na komputerze, który zleciał z dziesiątego piętra.
Bożek: Co pamięta muzyka?
The Phantom to nie tylko nostalgicznych wspomnień czar. Rytmiczna inwencja producenta ma zdecydowanie futurystyczny wydźwięk.
Bożek: Jeszcze punk (i disco) nie umarł. Playlista na sylwestra
Dziesięć całkowicie przypadkowych kawałków, którymi będę zamęczać znajomych.
Bożek: Demon techno w okularach
Cielesność tej muzyki bierze się wprost z charakteru jej twórcy. Bo Kucharczykowi nawet filharmonia kojarzy się z cielesną euforią.
Bożek: Dub, czyli zmiana percepcji
Co się dzieje, gdy głos przestaje być nośnikiem słów? Co z sobą niesie, jeśli nie sens?
Bożek: Izy Lach uśmierzacz bólu
Wytwórnie powinny się zabijać o ten materiał. Iza Lach to nasz popowy skarb.
Bożek: Obsesje Cronenberga
W debiutanckiej powieści Davida Cronenberga choroby i deformacje ciała, technologia i totalitaryzm mieszają się ze sobą w różnych konfiguracjach.
Bożek: Suzanne Ciani – romans z syntezatorem
„Dopóki nie pokochasz maszyny, nigdy nie odkryjesz jej głębi” – mówi kompozytorka i konstruktorka unikalnych brzmień.