Arabska Wiosna nie zakończyła się z upadkiem reżimu Mubaraka. Jej celem nie było bowiem obalenie dyktatora.
Europa znów zapłonęła
Czy jest szansa, że mieszkańcy krajów Unii zejdą z barykad? Igor Stokfiszewski o europejskim strajku generalnym.
FARO de Oriente, Meksyk
Centrum Kultury FARO de Oriente, Meksyk tekst Igora Stokfiszewskiego http://www.krytykapolityczna.pl/artykuly/kultura/20121113/faro-czyli-jak-meksyk-radzi-sobie-z-bieda
FARO, czyli jak Meksyk radzi sobie z biedą
To nieprawda, że kultura musi być bezradna wobec biedy i przemocy – i że jedyne, co może zaoferować ludziom, to kompensacja poczucia odrzucenia i upokorzenia.
Stokfiszewski: Prawica wkroczyła na drogę przemocy
Czy zajścia z 11 listopada to tylko sporadyczne zrywy przypadkowej agresji?
Co łączy terrorystów?
Imponujący reportaż Salasa mierzy się z budzącą ogromne emocje kwestią domniemanych powiązań islamu z terroryzmem. Książkę „Ja, terrorysta” recenzuje Igor Stokfiszewski.
Stokfiszewski: Ponad życie
Nietoperz Kornéla Mundruczó produkuje sprzeczne
sygnały, jakby zależało mu na dezorientacji widza. Ale po co? Po to, by wymóc na nim
osobistą odpowiedź na pytanie,
co jest wartością wyższą – życie czy wolność decydowania o nim. Recenzja Igora Stokfiszewskiego.
Stokfiszewski: Instytucje kultury zmieniają się w muzea
Galerie sztuki współczesnej coraz częściej przypominają muzea sztuki dawnej, z kolei teatry coraz częściej przyjmują na siebie obowiązki centrów dokumentacji historii własnej placówki lub teatru w ogóle. Czy pomaga to w upowszechnianiu kultury? Tekst Igora Stokfiszewskiego.
Stokfiszewski: O nowy ład kulturalny
Tegoroczna inauguracja sezonu artystycznego w rodzimych teatrach, filharmoniach czy operach jest wyjątkowa. Jej rozpoczęcie z dniem 1 września nie wynika bowiem z obyczaju, lecz z ustawy. Czy da się zadekretować w ten sposób nowy ład w kulturze? Tekst Igora Stokfiszewskiego.
Stokfiszewski: Teatro Valle – przyszłość jest dziś
Od ponad pół roku rzymskie Teatro Valle funkcjonuje jako otwarte dla każdego forum inicjatyw artystycznych i społecznych, na którym odbywają się setki debat, konferencji, koncertów, performansów oraz spektakli. O okupowanym przez aktywistów teatrze pisze Igor Stokfiszewski.
AiJay: To nie lenistwo, to kryzys
Zawsze miałem dach nad głową, łóżko, parę swoich rzeczy i jakieś perspektywy, a w tej chwili nie mam nic – mówi AiJay, uczestnik okupacji Hotelu Madryt, w rozmowie z Igorem Stokfiszewskim.
Stokfiszewski: Oburzeni na ACTA
Protestując przeciwko ACTA, polskie społeczeństwo włączyło się do globalnego ruchu Oburzonych.