Czy jak zniknie słowo „bossy”, świat będzie lepszy? Nie, w tej kampanii chodzi o pokazanie problemu.
Wiśniewska: Kamienie na szaniec – męczeństwo zastąpiło pracę
Kiedyś ludzie pięknie żyli, pięknie kochali i pięknie umierali w slow motion.
Oleszczyk: W polskim kinie brakuje mi Polskiego Busa
Gdyni potrzeba pomysłowej kontynuacji – mówi jej nowy dyrektor artystyczny.
Wiśniewska: W ukryciu
W tym filmie jest wszystko: romans, thriller, wojna, Żydzi, Polacy, komunizm, śmierć, miłość, erotyzm, wątek lesbijski. Za dużo. Jan Kidawa-Błoński niestety przekombinował.
600 kilometrów solidarności
Gdzie się podziała „solidarność”? Jest między Gdańskiem a Gorzyczkami. A gdzie jest demokracja? Na trasie na Zgorzelec.
Wiśniewska: Amerykański sen kapitana Phillipsa
Piraci są źli, bo napadają Toma Hanksa. Amerykanie są dobrzy, bo idą mu na ratunek. Oto morał „Kapitana Phillipsa”
Chaciński wysoko postawił poprzeczkę swojemu następcy
Stworzył festiwal, o którym wreszcie zaczęto dobrze mówić.
Wiśniewska: Donek sam w domu
Wątek Tuska niezadowolonego, że zostaje sam w domu, pojawia się w tej biografii kilka razy. Widać jest coś na rzeczy.
Kos-Krauze: Filmy powstają z wkurzenia. Nawet te najsubtelniejsze
Polskie kino zatrzymało się na poziomie gazetowych refleksji, mądrości psa Fafika.
Holland: Dwie rewolucje
O „Solidarności” i praskiej wiośnie z Agnieszką Holland rozmawia Agnieszka Wiśniewska. Dziś reżyserka kończy 65 lat.
Wiśniewska: Ten trzeci
Historie o miłości są proste jak drut i jednocześnie potwornie skomplikowane. Dziś „Płynące wieżowce” wchodzą do kin.
Wiśniewska: Bromski, czyli jak się dużo myśli, to się robi smutno
Dziś premiera „Biletu na Księżyc” Jacka Bromskiego.