Propozycja cyklu zajęć związanych z nowymi mediami i technologiami, adresowana do szkół średnich przygotowana przez Damiana Muszyńskiego i Marcina Zaroda.
Scenariusze „#WebAktywni” oparto na cyklu zajęć pod tym samym tytułem przeprowadzonych w Gdańsku, Łodzi i Warszawie w 2014 roku w ramach projektu prowadzonego przez Krytykę Polityczną (Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego).
Cykl składa się z propozycji czterech zajęć, z których każde przewidziane jest na 90 minut. W razie potrzeby zajęcia mogą być skrócone (np. poprzez redukcję czasu poświęconego na integrację). Projekt był prowadzony przez zewnętrznych animatorów, w związku z czym przeznaczono dodatkowy czas na wejście w grupę szkolną. Tego rodzaju zabiegi (składające się na dużą część pierwszych zajęć) mogą być zredukowane w sytuacji, gdy osoba prowadząca zna uczniów i uczennice.
Zajęcia były realizowane w trakcie dedykowanych zajęć dodatkowych, ale ich elementy można wpleść w niektóre tematy lekcji języka polskiego, informatyki lub przyrody, czy warsztatów z dziennikarstwa.
Wszystkie scenariusze korzystają z metod aktywizacyjnych (praca w grupach, drobne projekty do samodzielnego wykonania przez uczniów). Z uwagi na tematykę, wskazane jest prowadzenie zajęć w sali z dostępem do komputerów i internetu. Z uwagi na złożoność tematyki przy każdym scenariuszu dołączono odnośniki bibliograficzne pomocne w przygotowaniu zajęć. Materiały te mogą być udostępnione również uczniom.
Pobierz plik [pdf, 385 kB]
Czytaj też: Po co nam edukacja cyfrowa?
–
Scenariusze Web Aktywni powstały w ramach projektu prowadzonego przez Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego przy wsparciu finansowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy oraz European Cultural Foundation.