Twój koszyk jest obecnie pusty!
Opis
Gérard Grisey, współtwórca idei muzyki spektralnej, należał do najwybitniejszych kompozytorów XX wieku, któremu tylko przedwczesna śmierć nie pozwoliła rozwinąć niektórych zamierzeń.
Był fascynującą postacią, rzadkim w czasach dzisiejszej specjalizacji i fragmentacji człowiekiem renesansu.
Książka Jana Topolskiego ukazuje ewolucję języka muzycznego francuskiego kompozytora poprzez szerokie opisanie źródeł, z których czerpał, naczelnych idei i inspiracji. Istotnym elementem publikacji są też eseje jej bohatera.
Grisey potrafił połączyć w zapisie nutowym tak odległe zjawiska jak renesansowy fresk, rytmy pulsarów, inskrypcje z sarkofagów czy wizualizacje fraktalne. Tworzył muzykę logiczną i zmysłową zarazem, organiczną i czasem… kosmiczną.
(1982) – muzykolog, studiował również filozofię na UW. Jako krytyk muzyczny i filmowy współpracuje z takimi mediami, jak „Kino”, „Ruch Muzyczny”, „Dwutygodnik”, „Tygodnik Powszechny”, Program Drugi Polskiego Radia, „MusikTexte”, „neue musikzeitung”. Współzałożyciel i w latach 2004-11 redaktor naczelny „Glissanda” – jedynego polskiego magazynu poświęconego muzyce współczesnej. Od 2010 roku konsultant Mariusza Trelińskiego, dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, w zakresie opery współczesnej i zamówień u polskich kompozytorów. Autor pierwszej polskiej monografii jednego z najważniejszych kompozytorów XX wieku Gerarda Grisey’a – Widma i czasy. Muzyka Gerarda Griseya.
Nazwa producenta:
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Adres pocztowy oraz dane kontaktowe producenta:
ul. Jasna 10/3 00-013 Warszawa, [email protected] numer telefonu: 48 504 640 027
Kraj produkcji:
Polska