Twój koszyk jest obecnie pusty!
Opis
Autobiograficzna historia o klasie, płci i dojrzewaniu w robotniczym Londynie lat pięćdziesiątych.
Po śmierci matki autorka postanawia przyjrzeć się jej i swojemu dorastaniu, a także znalezieniu dla tych doświadczeń miejsca w historii, polityce, psychoanalizie i feminizmie. Zadaje pytania o emocje, rzeczy (jak przedmioty czy związki) i miejsce tego doświadczenia w dotychczasowych dyskursach; o sposób w jaki interpretujemy swoją robotniczą przeszłość; o kwestie sprawczości w naszej historii. Jak to się stało, że osobiste doświadczenie nie przystaje do historii znanych z popularnych interpretacji innych (głównie męskich) twórców?
Steedman, podobnie jak Annie Ernaux, stawia sobie za cel znalezienie nowego języka opowieści, który – mimo awansu klasowego obu autorek – nie sytuuje ich po stronie nowej klasy, lecz bada te miejsca, które są pomiędzy.
Brytyjska historyczka specjalizująca się w społecznej i kulturowej historii współczesnej ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotyczących pracy, płci, klasy społecznej i dojrzewania. Emerytowana profesorka historii University of Warwick. Członkini Akademii Brytyjskiej.
Aleksandra Paszkowska
Autor_ka:
Carolyn Steedman
Tytuł:
Pejzaż dobrej kobiety
Tytuł oryginału:
Landscape for a Good Woman
Tłumaczenie:
Aleksandra Paszkowska
Projekt okładki:
Krystyna Engelmayer-Urbańska
Wstęp:
Renata Lis
Gatunek:
esej
Rok wydania:
2024
Wymiary:
132 x 210 mm
ISBN miękka oprawa:
978-83-67805-27-8
ISBN wydanie e-book:
978-83-67805-32-2
Liczba stron:
210
Dostawa książek

InPost Paczkomaty

Poczta Polska

DHL Kurier

Pocztex odbiór w punkcie

Orlen paczka
Formy płatności

Karta płatnicza

PayU

BLIK
Nazwa producenta:
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Adres pocztowy oraz dane kontaktowe producenta:
ul. Jasna 10/3 00-013 Warszawa, [email protected] numer telefonu: 48 504 640 027
Kraj produkcji:
Polska