Twój koszyk jest obecnie pusty!
Opis
Opowieść o życiu, filmach i polskiej recepcji Wernera Herzoga.
Czy Herzog jest ostatnim artystycznym kontynuatorem niemieckiego romantyzmu? Jaki jest jego stosunek do rewolucji 1968? Czym różni się według niego prawda od faktu i jakie ma to znaczenie dla filmu dokumentalnego?
Maria Janion opowiada Kazimierze Szczuce, w jaki sposób filmy Herzoga stały się tematem jej słynnego gdańskiego seminarium. Piotr Kletowskimówi o projekcie ukrytym w filmach Herzoga z Klausem Kinskim. ArturŻmijewski wyciąga Herzoga z kina, a Benjamin Noys interpretuje słynną bijatykę między Herzogiem a Kinskim jako sprzeczkę filozoficzną.
Kamera to narzędzie poznawcze. Zadajesz pytanie, czekasz na odpowiedź, a rzeczywistość jej udziela. Kamera jest pośrednikiem – ona widzi i zapisuje tę odpowiedź. Herzog ma niezwykły, zwrotny kontakt z rzeczywistością, bo ona wie, że on czeka na jej odpowiedź.
Artur Żmijewski (fragment książki)
Rok wydania:
2010
Liczba stron:
192
Skład:
rzeczyobrazkowe.pl
Typ oprawy:
miękka
Wymiary:
165x118 mm
ISBN miękka oprawa:
978-83-61006-75-6
Nazwa producenta:
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Adres pocztowy oraz dane kontaktowe producenta:
ul. Jasna 10/3 00-013 Warszawa, [email protected] numer telefonu: 48 504 640 027
Kraj produkcji:
Polska









