Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎨 Sztuki wizualne

Dodaj do obserwowanychObserwujesz
Zdjęcia

Transparent na 11 listopada

Idę w środku tego wielkiego tłumu w smrodzie czerwonych rac, w sypiącym się z nich popiele, boleśnie wpadającym w oczy. Nie mam na ramieniu żadnej opaski. Mam za to transparent.

Stosowane sztuki społeczne

Tekst pochodzi z Krytyki Politycznej nr 11–12, zima 2007.

Nie zamierzam uwalniać innych od cierpienia [rozmowa z Arturem Żmijewskim]

Film jest sposobem, żeby innych też obciążyć tym trudem patrzenia na ludzką katastrofę: „Wy też się pomęczcie”. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Kuba Gawkowski.

Tytus Szabelski

Stypendium Pamięci Konrada Pustoły dla Tytusa Szabelskiego

W roku 2017 Stypendium Pamięci Konrada Pustoły w wysokości 5 tysięcy złotych otrzymuje Tytus Szabelski.

Konrad Pustoła, czyli retrospektywa, która wybiega w przód

Dziś druga rocznica śmierci Konrada Pustoły – współzałożyciela Krytyki Politycznej, fotografa badającego społeczne konsekwencje rozwoju współczesnej gospodarki wolnorynkowej.

Jako dziecko chciałam być albo klaunem, albo dziennikarką

Katrin Nienaszewą w ciągu ostatnich dwóch lat zatrzymano pięć razy. Wszystko to za jej działalność artystyczną.

Oksana Briuchowecka

Odkąd pamiętam, bałam się wojny

W czasach ZSRR wciąż straszono nas perspektywą nadchodzącej wojny ze Stanami Zjednoczonymi. O II wojnie światowej mówiło się dużo w szkole. Nigdy nie pomyślałabym, że mnie samej przyjdzie żyć w kraju nią ogarniętym.

Narodowe #dziadostwo

Chodząc po wystawie #dziedzictwo w krakowskim Muzeum Narodowym, czułam się jak w komedii Barei.

Korczak jest dla mnie pokrewną duszą

Sharon Lockhart opowiada Kubie Gawkowskiemu o swoim projekcie „Mały Przegląd” prezentowanym w Pawilonie Polskim na tegorocznym Biennale w Wenecji.

Psychodeliki to potężne narzędzie

Substancje psychodeliczne mają wiele wspólnego ze sztuką: opowiadają się po stronie wolności i są narzędziami do jej osiągania.

Wczytywanie...