Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎨 Sztuki wizualne
Dodaj do obserwowanychObserwujeszNabór do III edycji Stypendium Pamięci Konrada Pustoły
Rusza nabór do trzeciej edycji. Zgłoś się lub zgłoś znanych ci fotografów zaangażowanych.
Jako wcielenie stereotypu niemieckich ambicji eksportowych musieliśmy skończyć pod pręgierzem
Prokuratura w Kassel nie znalazła dowodów na niegospodarność twórców documenta 14. O sprawie opowiedział kurator wystawy – Adam Szymczyk.
Muzeum Polski gejowskiej i lesbijskiej
Wystartowało pierwsze polskie wirtualne muzeum historii LGBT+!
Oświecenie albo niekończąca się historia
Pokazywana w warszawskim MSN do niedzieli wystawa „Czym jest oświecenie?” podejmuje bardzo ciekawą próbę obrony etosu i sensu oświecenia w wieku XXI.
Pragnienie przeszłości
Także lewica potrzebuje czasem genealogicznych mitów. Jakub Majmurek o wystawie „Przyszłość będzie inna”.
Dom zły
Ten dom, w którym mieszkamy, jest zły i czas o tym powiedzieć otwarcie. O wystawie „Obcy w domu. Wokół Marca ’68” pisze dla nas Karolina Plinta.
„Dama z łasiczką” i inne dzieła, czyli najdroższy prezent III RP
Afera z Fundacją Książąt Czartoryskich wynika z banalnej mieszaniny bałaganu prawnego, historycznych sentymentów i prozaicznej pazerności ludzi noszących rozpoznawalne nazwiska.
Althamer nie boi się obciachu
Rozmowa z Karolem Sienkiewiczem, autorem książki „Patriota wszechświata. O Pawle Althamerze”.
Pamięć to potężne i groźne narzędzie dla reżimów
Widoczki Patrycji Dołowy: Sąsiedzi mówili do siebie: „Wojna wojną, ale chwała Bogu, że Niemcy zrobią w końcu w Polsce z Żydami porządek”.
Plac Defilad – laboratorium miejskiego współzarządzania
Podczas gdy minister kultury rzuca pomysł zburzenia Pałacu Kultury, festiwal Warszawa w Budowie przygląda się przestrzeni wokół Pałacu. Jaki powinien być przyszły plac Centralny?




