Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎨 Sztuki wizualne
Dodaj do obserwowanychObserwujeszPragnienie przeszłości
Także lewica potrzebuje czasem genealogicznych mitów. Jakub Majmurek o wystawie „Przyszłość będzie inna”.
Dom zły
Ten dom, w którym mieszkamy, jest zły i czas o tym powiedzieć otwarcie. O wystawie „Obcy w domu. Wokół Marca ’68” pisze dla nas Karolina Plinta.
„Dama z łasiczką” i inne dzieła, czyli najdroższy prezent III RP
Afera z Fundacją Książąt Czartoryskich wynika z banalnej mieszaniny bałaganu prawnego, historycznych sentymentów i prozaicznej pazerności ludzi noszących rozpoznawalne nazwiska.
Althamer nie boi się obciachu
Rozmowa z Karolem Sienkiewiczem, autorem książki „Patriota wszechświata. O Pawle Althamerze”.
Pamięć to potężne i groźne narzędzie dla reżimów
Widoczki Patrycji Dołowy: Sąsiedzi mówili do siebie: „Wojna wojną, ale chwała Bogu, że Niemcy zrobią w końcu w Polsce z Żydami porządek”.
Plac Defilad – laboratorium miejskiego współzarządzania
Podczas gdy minister kultury rzuca pomysł zburzenia Pałacu Kultury, festiwal Warszawa w Budowie przygląda się przestrzeni wokół Pałacu. Jaki powinien być przyszły plac Centralny?
Transparent na 11 listopada
Idę w środku tego wielkiego tłumu w smrodzie czerwonych rac, w sypiącym się z nich popiele, boleśnie wpadającym w oczy. Nie mam na ramieniu żadnej opaski. Mam za to transparent.
Stosowane sztuki społeczne
Tekst pochodzi z Krytyki Politycznej nr 11–12, zima 2007.
Nie zamierzam uwalniać innych od cierpienia [rozmowa z Arturem Żmijewskim]
Film jest sposobem, żeby innych też obciążyć tym trudem patrzenia na ludzką katastrofę: „Wy też się pomęczcie”. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Kuba Gawkowski.
Stypendium Pamięci Konrada Pustoły dla Tytusa Szabelskiego
W roku 2017 Stypendium Pamięci Konrada Pustoły w wysokości 5 tysięcy złotych otrzymuje Tytus Szabelski.



