Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Spiecie-F2

samochód na chodniku

Inkluzywne dla ludzi, wykluczające dla aut. Takie mają być miasta

Kierowca pytany o rozwój zbiorkomu czy pokonywanie krótkich dystansów pieszo/na rowerze odpowiada, że woli zginąć niż zrezygnować z auta.

ObserwujObserwujesz

Spięcie: Mamy na czym budować. Polska szkoła to nie tylko problemy

To nie w poziomie wiedzy dzieci tkwi największy problem polskiej szkoły.

Spięcie: Nie dla państwowej dyktatury w edukacji! Zarówno w wydaniu PiS, jak i lewicy

System oceniania, promujący współzawodnictwo, będący de facto narzędziem represji, nie uwzględnia indywidualnego postępu ucznia, ale też pozwala na podbudowanie „dowodami” tworzonej na tony dokumentacji.

Spięcie: Druga fala prywatyzacji. Ze szkołą jest źle, a będzie gorzej

Władza zmusza rodziców do zbędnego wydawania miliardów złotych na usługi, które powinno zapewnić państwo.

Spięcie: Nie ma demokracji bez dobrej szkoły publicznej

Szkoła to pierwsze miejsce, w którym spotykamy się z państwem. To pierwsze miejsce, które pokazuje nam, czym to państwo jest. W Polsce jest to spotkanie przykre.

Rosną raty kredytów? Pora na dostępny najem

Lokale należące do państwa trzeba uznać za taki sam rodzaj infrastruktury jak np. ulice, linie tramwajowe czy szkoły publiczne.

Polityka mieszkaniowa w Polsce to porażka. Zmieni się teraz albo nigdy

Samorządy albo nie budują mieszkań, albo budują ich zbyt mało. I wciąż wyprzedają majątek mieszkaniowy.

Mieszkania? Tutaj wolny rynek to zdecydowanie za mało

Potrzebujemy skoordynowanej polityki na wszystkich szczeblach władz państwowych.

Aktywiści mieszkaniowi chcą zjeść ciastko i mieć ciastko

Nigdy nie mieliśmy tak dobrej sytuacji mieszkaniowej jak obecnie, choć nadal nie jest idealnie. Jeśli chcemy poprawić politykę w tym zakresie, musimy pamiętać, że nie będzie jednocześnie tania, szybka i jakościowo dobra.

Nie symetryzujmy – opowieść o Dawidzie i Goliacie

W krytyce rządu kluczowa jest perspektywa humanitarna.

Wczytywanie...