Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎞️ Film
Dodaj do obserwowanychObserwujesz„Kino jest najbardziej perwersyjną ze sztuk – nie daje ci tego, czego pożądasz, ale mówi, jak pożądać” – Slavoj Žižek.
Dunin: Najsmutniejszy kryminał świata
Oglądając trzeci sezon „Dochodzenia” można przypomnieć sobie „Dekalog” Kieślowskiego, ale nie wiem, kto lepiej wyjdzie na tym porównaniu.
Dunin: Piękny i dobry jest świat „Chirurgów”
I choć sezon kończy straszna burza i chyba umarł doktor Webber, to może w następnym ożyje.
Maziuk: Kolorowe bajki dla dorosłych
Stworzenie animacji jest bardzo czasochłonne i kosztowne. Realizacja 10-minutowego obrazu zajmuje czasem lata. Relacja z festiwalu Animator.
Polska drugim Haiti
W „Sztuce znikania” wierzenia voodoo, polska historia, tradycja romantyczna, katolicyzm, zlewają się w jedną gęstą, surrealistyczną halucynację gościa z amerykańskich tropików.
Romans na styku kultur
Inspirował mnie Haneke. On też ukazuje sprawy intymne, prywatne, przez które przesącza się polityka – mówi Katarzyna Klimkiewicz, reżyserka „Zaślepionej”.
Michalski, Majmurek: Europa, Europa
Nazizm, stalinizm, Polacy i Żydzi – dyskusja o filmie Agnieszki Holland „Europa Europa”, fragment książki „Holland. Przewodnik KP”.
Hip-hop jako instrument walki politycznej
Jak w polskiej muzyce odbiła się transformacja ustrojowa? Jak starzeje się hip-hopowy bunt, którego pionierzy w Polsce mają już po czterdzieści lat?
Debiuty w polskim kinie? Tylko Klimkiewicz!
„Zaślepiona” Katarzyny Klimkiewicz ma w sobie to, czego brakuje innym filmom polskich reżyserów – czyli prawdziwy świat.
Wiśniewska: Samotni za kamerą
Nie o to chodzi, żeby zabawnie obśmiać złe filmy pokazane w Koszalinie. Ważniejsze są pytania – o system pracy nad filmem, o rolę w nim jednostki i zespołu.
Ich dobranocki
Czerkawski, Drath, Gill-Piątek, Majmurek, Mikurda, Stawiszyński, Szybowicz, Wiśniewska i Żurawiecki opowiadają, co oglądali w dzieciństwie i dlaczego dalej to pamiętają.



