Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎞️ Film

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

„Kino jest najbardziej perwersyjną ze sztuk – nie daje ci tego, czego pożądasz, ale mówi, jak pożądać” – Slavoj Žižek.

Simon: Popiół i diament w Biafrze

Zaciekawiło mnie, co zostanie z problemów poruszanych w filmie Wajdy, jak się przeniesie to gdzieś daleko.

ObserwujObserwujesz

Chaciński wysoko postawił poprzeczkę swojemu następcy

Stworzył festiwal, o którym wreszcie zaczęto dobrze mówić.

Epizod z życia zbieracza złomu

Bośniackie społeczeństwo, powiada Tanović, reżyser „Senady”, nie ma pracy, pieniędzy, bezpieczeństwa socjalnego ani nawet mglistej nadziei, że jutro będzie lepiej.

Jia Zhang-ke: Transformacja nauczyła nas decydować o sobie

Obecnie reżyserzy nie muszą poddawać się cenzurze.

Kos-Krauze: Filmy powstają z wkurzenia. Nawet te najsubtelniejsze

Polskie kino zatrzymało się na poziomie gazetowych refleksji, mądrości psa Fafika.

ObserwujObserwujesz

Serbom wciąż trudno mówić o bezlitosnych latach 90.

Jak serbskie kino radzi sobie ze zbiorową traumą?

Graff: Papusza – nie ma prawdy totalnej

„Papusza” wyprzedza swój czas, wykracza daleko poza wrażliwość współczesnych. Mówi do wrażliwości, której jeszcze nie ma, a może właśnie się rodzi. Jakiej?

Janicka: Ogon, który macha psem

„Ida” to katalog najpospolitszych antysemickich figur i konfiguracji fabularnych. Na jakiej zasadzie dla większości rzecz stanowi przezroczystą przezroczystość?

Wiśniewska: Ten trzeci

Historie o miłości są proste jak drut i jednocześnie potwornie skomplikowane. Dziś „Płynące wieżowce” wchodzą do kin.

ObserwujObserwujesz

Majmurek o „Papuszy”: Bowiem dotknęła nieba

Są w tym filmie zachwycające sceny – ale na wielkie kino się one nie składają. Dziś „Papusza” wchodzi do kin.

ObserwujObserwujesz
Wczytywanie...