Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎞️ Film

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

„Kino jest najbardziej perwersyjną ze sztuk – nie daje ci tego, czego pożądasz, ale mówi, jak pożądać” – Slavoj Žižek.

Majmurek: Berlinale w galerii

Yael Bartana pokazuje w „Inferno”, jak bardzo religijne imaginarium uwikłane bywa w popkulturowe triki i scenariusze.

ObserwujObserwujesz

Majmurek: Berlin jako festiwal narodowy

Żaden polski festiwal nie ma możliwości, by połączyć celebrację rodzimej branży z tak szerokim otwarciem na świat, ale Berlin może być wzorem.

ObserwujObserwujesz

Majmurek: Metafizyka z sąsiedztwa

„Boyhood” Richarda Linklatera to wielki film. Innego Złotego Niedźwiedzia w tym roku nie widzę.

ObserwujObserwujesz

Każdemu pokoleniu jego Robocop

W nowym „Robocopie” nie brakuje rozwiązań ciekawych, a film zdradza krytyczne inspiracje. Ale najwięcej dowiadujemy się z niego o samym przemyśle filmowym.

Majmurek: Latynoski Wałęsa

Meksykański aktor, zmęczony ciężką dolą latynoskiej gwiazdy w Hollywood, wyreżyserował film o Latynosach, jaki sam chciał zobaczyć.

ObserwujObserwujesz

Graff: Sztuka sprzedaży

Czyżby ludność chodziła masowo do kin na antysystemowy moralitet? Śmiem wątpić.

Jak kręcić kino społeczne. A jak nie

Prezentowane w tym roku na Berlinale filmy dają panoramę problemów dręczących współczesny świat, ale też sposobów, w jakie kino się z nimi mierzy.

ObserwujObserwujesz

Majmurek: Niepotrzebne laurki

Kino, które rzeczywiście chce się przysłużyć społecznej zmianie, nie powinno bać się stawiania trudnych pytań jej aktorom.

ObserwujObserwujesz

Majmurek: Przez granice

Z zestawu filmów, które oglądałem w ciągu dwóch pierwszych dni pobytu w Berlinie, przebija przede wszystkim jeden problem: granica.

ObserwujObserwujesz

Wes Anderson – radosne otwarcie Berlinale

Andersonowi udaje się stworzyć pełną ciepła i upartego optymizmu narrację, utkaną z kinowych, literackich i popkulturowych klisz.

ObserwujObserwujesz
Wczytywanie...