Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎞️ Film

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

„Kino jest najbardziej perwersyjną ze sztuk – nie daje ci tego, czego pożądasz, ale mówi, jak pożądać” – Slavoj Žižek.

Podejrzana. Barbara Sass (1936-2015)

Twierdziła: „Kobieta, która robi filmy, zawsze jest podejrzana”.

Warkocki: Cud solidarności

Czy polski ruch LGBT umiałby współpracować z górnikami i vice versa?

Dunin: Test Bechdel. Apel do recenzentów filmowych Dziennika Opinii

Przypominania o tym, że kobiety też istnieją, nigdy dosyć.

Sasnalowie: „Takie filmy to możecie sobie w galeriach pokazywać”

A nas zadowala pozycja na marginesie.

Majmurek o „House of Cards”: Prezydent z krainy Oz

Trzeci sezon portretuje polityczną rzeczywistość znacznie subtelniej niż poprzednie. [Uwaga: spoilery].

ObserwujObserwujesz

Malaszczak: Nie udaję, że podglądam „rzeczywistość”

Nie lubię tych podziałów: tu fabuła, tu dokument – mówi reżyser filmu „Dni uciekają jak dzikie konie za wzgórza”.

ObserwujObserwujesz

Leder o „Idzie”: Nadpalone

Ten film wypełnia zła pustka. To sprawa otchłani, która wskutek Zagłady otworzyła się pomiędzy losem polskim i żydowskim.

Talarczyk-Gubała: Jakubowska była socrealistką przez całe życie

Ale ten socrealizm to nie fabuła o przodownikach pracy.

Puszczyńska: Nie spodziewałam się komercyjnego sukcesu „Idy”

Nie chodziło o brak wiary, tylko znajomość realiów rynku.

ObserwujObserwujesz

Majmurek: Sennik polski [spór o „Idę”]

„Ida” wymaga lektury jak sen. Jest rodzajem sennika koszmarów polskiej historii.

ObserwujObserwujesz
Wczytywanie...