Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎓 Edukacja

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

Kto czego uczy i w jakim celu?

Temkin: Uśmieciowienie uniwersytetu

Finansowanie badań naukowych przede wszystkim z grantów oznacza wzięcie naukowców na smycz i to bardzo krótką.

„Pierwsza książka mojego dziecka” to antyteza dobrej książki dla dzieci

List otwarty do ministra kultury.

Kozak: O seksie w szkole czy w domu?

Czy przeciwny seksualizacji młodzieży konserwatysta nie powinien całym sercem popierać obowiązkowej edukacji seksualnej?

Kędziora, Olszewska, Pacewicz: Jak skutecznie działać dla równości?

Zmieniać prawo czy postawy? Czy za polską homofobię odpowiada Kościół? Do kogo trafiają Manify?

Czy filozofia się opłaca?

Trzeba być bardzo naiwnym, by sądzić, że te same argumenty, których dziś używa się przeciw filozofii, nie zostaną jutro użyte przeciw matematyce, fizyce, biologii czy chemii.

Zimbardo: Dziś podzielić się władzą to bohaterstwo

W Polsce, im bardziej poszukuje się wewnętrznego wroga, tym ważniejsze jest, by mówić młodym ludziom o wadze współpracy.

Popow: Nie likwidujmy obowiązkowej szkoły. Zmieniajmy ją

Nie jest tak, że państwo wie lepiej, co dla nas dobre. Ale państwo ma wobec nas obowiązki.

Gray: Szkoła nie musi być obowiązkowa!

Musimy dzieciom zapewnić okazje do uczenia się, dostęp do książek, komputerów, ekspertów. Ale okazja to coś zupełnie innego niż przymus.

Rawłuszko: Nikt nie odwołał słów Giertycha

Nie było ministry, która by powiedziała, że równe traktowanie każdego to zasada konstytucyjna, która odnosi się też do oświaty.

Siwińska: Dziewczyny, idźcie na politechniki!

Wiedza technologiczna wpływa na kształt naszego społeczeństwa. A o tym zawsze decydowali mężczyźni.

Wczytywanie...