Trzeba zmusić go do moralnego rachunku sumienia i rozliczenia się przed prawem. Rozmowa z aktorami filmu „El club”.
Majmurek z Berlinale: Szumowska i koniec kieślowszczyzny
Mniej polityki, więcej duchowości w tym roku w Berlinie.
Zaród: Bohaterowie umierają
„This War of Mine” pokazuje wojnę jako koszmar zwykłych ludzi, nie wymachiwanie karabinem. To znak ważnej zmiany.
Majmurek z Berlinale: Królowa i służąca
Oglądając „Królową pustyni” Herzoga, miałem wrażenie, że obcuję z kolonialnym melodramatem z lat trzydziestych.
Talarczyk-Gubała: Wanda Jakubowska – numer obozowy 43513
„Kto uwierzy w Oświęcim, jeżeli nam samym wydaje się już dziś koszmarnym snem”.
Halber: kto powiedział, że życie ma być spójne? [rozmowa]
Że to, co mnie zachwyca, ma ściśle odpowiadać założeniom świata, w którym chciałabym żyć?
Majmurek: Polskie gówno albo bohema w czasach prekariatu
W końcu śmiałem się na polskiej komedii – zaświadcza Jakub Majmurek.
Dym z płonącej stodoły zasłonił polską krzywdę: oto refren „Małej Zagłady”
Olga Wróbel o książce Anny Janko.
Halber: Tak łatwo się zgubić
„Alkoholik” to słowo tak straszne jak „feministka”. Alkoholicy i feministki nie należą do społeczeństwa – nie mogą być nami.
Majmurek o „Ziarnie prawdy”: Narodowa psychoterapia
Warto było czekać na drugi film Borysa Lankosza.
Bożek: Życie seksualne cyberdzikich
RSS B0YS brzmi jak muzyka robiona na komputerze, który zleciał z dziesiątego piętra.
Dunin: „Strŏć mi się, ty drachu”
Mówi się, że „Drach” jest gorszą powieścią od „Morfiny”. Jeszcze gorszą? – pytałam, dopóki nie przeczytałam.