O fenomenie mobilizacji przed wyborami 15 października i kampaniach profrekwencyjnych przed Eurowyborami rozmawiamy z tymi, które się w nie zaangażowały.

O fenomenie mobilizacji przed wyborami 15 października i kampaniach profrekwencyjnych przed eurowyborami rozmawiamy z tymi, które się w nie zaangażowały.

Wybory parlamentarne w roku 2023 przyniosły zmianę władzy. Oraz coś jeszcze. Rekord frekwencji. Do urn poszło 74,38 proc. uprawnionych do głosowania. To m.in. sukces wielu kampanii profrekwencyjnych. A jak będzie z wyborami do europarlamentu?

Subiektywny przegląd spotów wyborczych. Z jakim przekazem partie idą do eurowyborów?

Dotychczas frekwencja w eurowyborach była słaba. W 2004 roku wyniosła 20,87 proc., w 2009 roku 24,5 proc., w roku 2014 było to 23,8 proc., a rekord padł w 2019 roku i wynosi 45,68 proc. O fenomenie mobilizacji przed wyborami 15 października i kampaniach profrekwencyjnych przed eurowyborami rozmawiamy z tymi, które się w nie zaangażowały.

Realizacja: Anu Czerwiński

Film powstał w ramach projektu Sphera. Zrealizowano przy wsparciu Fundacji im. Róży Luksemburg.

__
Przeczytany do końca tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Potrzebujemy Twojej energii. Wesprzyj nas teraz.

Zamknij