Filozofia to dociekanie, to chęć stawiania pytań i rozmawiania - warsztaty dla gimnazjalistów w poniedziałek, 8 grudnia w Gdańsku.
Co było pierwsze – jajko czy kura, to nie jedyne pytanie, na które szukanie odpowiedzi kojarzy się z filozofią. Czy gimnazjalistów aktualnie interesuje poznanie na nie odpowiedzi? Jakie inne kwestie są dla nich interesujące? O bliskich uczniom tematach filozoficznych gimnazjaliści będę mogli porozmawiać z Karolem Sewerynem, moderatorem pierwszego spotkania z cyku „Porozmawiajmy jak filozofowie” – warsztaty dla gimnazjalistów.
Nazywam się Karol Seweryn. Od zawsze interesowała mnie nauka. W szczególności astronomia, biologia i fizyka. Lecz dopiero studia filozoficzne pozwoliły mi zsyntetyzować swoją wiedzę i spojrzeć na nią z perspektywy człowieka. Zrodziło to we mnie pragnienie poznania tego co leży u podstaw człowieczeństwa. Nauki humanistyczne pozwalają inaczej spojrzeć na postęp ludzkości, stawiając zwykłą ciekawość jako pierwszą przyczynę, jako motor do działania, jako chęć do poznania otaczającej nas rzeczywistości.
Filozofia to dociekanie, to chęć zadawania pytań stawiana przed chęcią uzyskania na nie odpowiedzi.
Możliwość dyskusji na każdy temat jest wspaniałą okazją do wyrażenia siebie i swoich poglądów. Jest także świetną lekcją dla wszystkich jej uczestników. Poznania rzeczywistości nie możemy ograniczać jedynie do siebie, dlatego tak ważna jest umiejętność dzielenia się swoją wiedzą z innymi. Jednak najważniejsze jest by wiedzę i doświadczenie przyjmować także od innych.
Chciałbym by moje warsztaty otworzyły przed wami taka właśnie możliwość.
Warsztaty dla gimnazjalistów „Porozmawiajmy jak filozofowie” z Karolem Sewerynem, odbędą się w poniedziałek, 8 grudnia o godz. 17.00 w Świetlica Krytyki Politycznej w Trójmieście, ul. Nowe Ogrody 35, II p., Gdańsk. Wstęp wolny – obowiązują zapisy.
Prosimy o zgłoszenie chęci uczestnictwa w zajęciach: Tel. 59 304 75 22 w godz. 13 – 17.00 lub mailowo tró[email protected]
Karol Seweryn – absolwent Wyższej Szkoły Społeczno Ekonomicznej w Gdańsku na kierunku pedagogika resocjalizacyjna. Studiował również Filozofię na Uniwersytecie Gdańskim. Naukami humanistycznymi zajmuje się od trzynastu lat.