Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Jan Topolski

(1982) – muzykolog, studiował również filozofię na UW. Jako krytyk muzyczny i filmowy współpracuje z takimi mediami, jak „Kino”, „Ruch Muzyczny”, „Dwutygodnik”, „Tygodnik Powszechny”, Program Drugi Polskiego Radia, „MusikTexte”, „neue musikzeitung”. Współzałożyciel i w latach 2004-11 redaktor naczelny „Glissanda” – jedynego polskiego magazynu poświęconego muzyce współczesnej. Od 2010 roku konsultant Mariusza Trelińskiego, dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, w zakresie opery współczesnej i zamówień u polskich kompozytorów. Autor pierwszej polskiej monografii jednego z najważniejszych kompozytorów XX wieku Gerarda Grisey’a – Widma i czasy. Muzyka Gerarda Griseya.

Teksty

Topolski: Faulkner okiem Jamesa Franco

Prawdziwe odkrycia w Cannes możliwe są niemal wyłącznie poza głównym konkursem, gdzie jedynym zaskoczeniem może być porażka pewniaków.

Topolski: Czego brakuje najnowszemu filmowi braci Coen?

Jak wielu innych dziennikarzy i widzów straciłem złudzenie, że każdy nowy film braci to arcydzieło.

Topolski: Lem na Bulwarze Zachodzącego Słońca

„Kongres” Ariego Folmana otworzył prestiżową sekcję Quinzaine des Réalisateurs w Cannes.

Topolski: Mutanty i dźwięki złożone

Pytanie zasadnicze: jak brzmi muzyka spektralna? Fragment książki „Widma i czasy” autorstwa Jana Topolskiego.

Wczytywanie...