Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Monika Pasiecznik

krytyczka muzyczna, redaktorka „Ruchu Muzycznego”, felietonistka „Odry”. Absolwentka filologii polskiej na UWr i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikowała też m.in. w „Glissandzie”, dwutygodnik.com, „Ricie Baum”. W latach 2009 i 2011 członkini komisji programowej Międzynarodowego Festiwalu „Musica Electronica Nova” we Wrocławiu. Autorka pierwszej polskiej monografii Karlheinza Stockhausena – Rytuał superformuły. Karlheinz Stockhausen: Licht. Die Sieben Tage der Woche. Współautorka pierwszej polskiej książki o operze współczesnej – Opera 2.1. Eseje o operach współczesnych.

Teksty

Humor, seks i nowa muzyka?

Dalej myślicie, że muzyka współczesna jest nadęta, kompletnie pozbawiona humoru i seksu? Monika Pasiecznik wyprowadzi was z błędu.

Heiner Goebbels – czarno na białym

Przywoływane wielokrotnie zdanie Eislera, że postęp w sztuce musi być okupiony krokiem wstecz, Goebbels zrealizował przez własną biografię.

Urodziłeś się do ZMIANY

Czy możliwa jest dziś muzyka polityczna i co to oznacza? Wstęp do książki „Po zmierzchu. Eseje o współczesnych operach”.

Wczytywanie...