Łączenie modernizacji z Euro to fikcja. Według rządu Euro pozwoliło Polsce doszlusować do rozwiniętych krajów Europy Zachodniej. Ale przecież gdyby nie mistrzostwa, te autostrady i tak by powstały.

Łączenie modernizacji z Euro to fikcja. Według rządu Euro pozwoliło Polsce doszlusować do rozwiniętych krajów Europy Zachodniej. Ale przecież gdyby nie mistrzostwa, te autostrady i tak by powstały.
Po pięciu latach rządów Sarkozy’ego socjaldemokraci obejmują Francję w bardzo trudnej sytuacji gospodarczej. Ekonomiczne tematy zdominowały exposé nowego premiera Francji Jeana-Marca Ayraulta.
Żart dwójki radiowców wywołał bowiem poważną polityczną debatę, której zysk dla polskiej sfery publicznej jest na tyle znaczący, że wart był całej jego wulgarności.
Eric Packer zbiera, obrabia, analizuje tony danych i „zmienia je w coś wartościowego”, coś, co można spieniężyć, sprzedać.
Demokracja w pułapce geopolityki i rynku? Jak wygląda poweekendowy krajobraz powyborczy?
O wielkim nieobecnym historii polskiego kina, czyli o wystawie Moje własne kino Józefa Robakowskiego w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej pisze Jakub Majmurek.
Obyło się bez niespodzianek. Jedynym zaskoczeniem była dość niska frekwencja.
Pierwszą turę francuskich wyborów do parlamentu komentuje Jakub Majmurek.
Co historia o wampirach umiejscowiona w latach 70. XX wieku na amerykańskim północno-wschodnim wybrzeżu może nam powiedzieć o prezydenturze Obamy? O filmie Mroczne cienie Tima Burtona pisze Jakub Majmurek.
To wyobraźnia jest utopią kina, ja chcę nauczyć moich widzów wyobraźni, niestandardowego myślenia, umożliwiającego im pomyślenie czegoś innego niż to, co jest. Z Harunem Farockim, reżyserem i scenarzystą filmów dokumentalnych, rozmawia Jakub Majmurek.
Kino zaangażowane to takie, które interesuje się Innym. Takie, które walczy o sprawiedliwość społeczną. Ruch Oburzonych występuje dziś przeciw niesprawiedliwości. Ja, jako filmowiec staram się włączyć w tę walkę. Z Tonym Gatlifem rozmawia Jakub Majmurek.
Tegoroczny festiwal w Gdyni nie przyniósł żadnego odkrycia na miarę zeszłorocznej „Róży”. Pokazywane na nim filmy świadczą jednak o tym, że polskie kino mówiąc o historii szuka bolesnych tematów i odpowiadających im nowych form.