Trzeci sezon portretuje polityczną rzeczywistość znacznie subtelniej niż poprzednie. [Uwaga: spoilery].
Malaszczak: Nie udaję, że podglądam „rzeczywistość”
Nie lubię tych podziałów: tu fabuła, tu dokument – mówi reżyser filmu „Dni uciekają jak dzikie konie za wzgórza”.
Majmurek: Lacanowscy lewacy i prosty lud [polemika]
Przepraszam, ale mam już dość komunałów o „prostym języku lewicy”.
Majmurek: Czy ładnie mi w sukmanie?
Jak stworzyć pozytywną tożsamość, fiksując się na fakcie, że nasi przodkowie „dostawali w dupę”?
Puszczyńska: Nie spodziewałam się komercyjnego sukcesu „Idy”
Nie chodziło o brak wiary, tylko znajomość realiów rynku.
Leszczyński: Uwięzieni w folwarku
Pańszczyźniane struktury wciąż nam ciążą. Ale polskie elity żyją w złudnym poczuciu komfortu.
Majmurek: Sennik polski [spór o „Idę”]
„Ida” wymaga lektury jak sen. Jest rodzajem sennika koszmarów polskiej historii.
Wiśniewska & Majmurek: Wieczne lata dziewięćdziesiąte
Czy one się kiedykolwiek w Polsce skończyły? Wciąż śnimy ten sen.
Krytycy o Oscarach: Klub białych mężczyzn
Tegoroczna gala oscarowa to konserwatywny werdykt i postępowe przesłanie.
Kudriaszowa: Tak, wierzyliśmy w komunizm [rozmowa]
Chciałam pokazać, jak bardzo dla nas, dzieci, ważne były komunistyczne opowieści.
Majmurek z Berlinale: Berlińska pamięć
Obraz przełomu z punktu widzenia kilkulatków, którzy nagle przenieśli się do zupełnie innego świata – tego brak mi w polskim kinie.
Szumowska i Englert: Pokazujemy Polskę, jakiej nie ma w telewizji
Liczę przede wszystkim na dialog z polską publicznością. Na to, że Polacy pośmieją się z samych siebie.