Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się
Hanna Gill-Piątek

Hanna Gill-Piątek

Działaczka społeczna i polityczna, graficzka. Była członkini partii Zielonych, Wiosna i Polski 2050. Była posłanka. Studiowała grafikę i malarstwo na ASP w Łodzi. W latach 2005-2008 liderka lokalnych stowarzyszeń warszawskich. Razem z Joanną Rajkowską poprowadziła „Marsz Tyłem” w Poznaniu (Malta 2010). Współautorka książki Bieda. Przewodnik dla dzieci (2010).

Teksty

Czas na egzekucję

Razem z siłą naszych rąk i umysłów eksportujemy niektóre nasze dzikie obyczaje. Na przykład uświęconą tradycję torturowania dzieci.

GMO, luddyści oraz dobrzy naukowcy

Chciałabym wysłuchać kogoś, to rzeczowo napisze, co jako społeczeństwo możemy stracić w razie realizacji światłych idei modyfikowanego postępu.

Rząd mnie bije

Boję się wrócić z urlopu. Zajrzę do gazet z minionego tygodnia i dowiem się, w kogo tym razem uderzył nasz rząd.

Ogniu, krocz za mną

Zamiast pisać polemiki, prowokować je. Zawsze być krok do przodu i bez skrupułów najeżdżać zakazane obszary. Zmuszać imperium do kontrataku.

Gra o antydemokrację

Jedna zmiana w rozporządzeniu i pyk! – cóż za spektakularne zwycięstwo Rady Ministrów nad marnym prezydenckim projektem utrącającym lokalne referenda.

Zapomniana łódzka rewolucja i mit „dobrych fabrykantów”

O Rewolucji 1905 w felietonie na łamach „Dziennika Opinii” Hanna Gill-Piątek.

Dyskretny urok młodej ekonomii

Julia pracowała w call-center. Na nic zdała się nagroda Instytutu Hartmana za projekt demontażu publicznej edukacji i honorowy dyplom Collegium Balceroviczas.

Zamiast „Łódź kreuje” wolałabym „Łódź pracuje”

„Gazeta Wyborcza” zapytała łódzkich społeczników, o czym marzą. Wśród odpowiadających jest Hanna Gill-Piątek.

Prawa, które tracimy

Stulecie ośmiogodzinnego dnia pracy obchodzilibyśmy w Polsce 18 grudnia 2019 roku. Ale nie będziemy go świętować.

Łódź kreuje rugby league, czyli jak marnujemy lokalne szanse

O łódzkim klubie rugby w felietonie dla „Dziennika Łódzkiego” pisze Hanna Gill-Piątek.

Wczytywanie...