Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Agnieszka Wiśniewska

W latach 2009-2025 redaktorka naczelna KrytykaPolityczna.pl, w latach 2009-2015 koordynatorka Klubów Krytyki Politycznej. Absolwentka polonistyki na UKSW, socjologii na UW i studiów podyplomowych w IBL PAN. Autorka biografii Henryki Krzywonos Duża Solidarność, mała solidarność i wywiadu-rzeki z Małgorzatą Szumowską Kino to szkoła przetrwania. Redaktorka książek filmowych m.in. Kino polskie 1989-2009. Historia krytyczna, Polskie kino dokumentalne 1989-2009. Historia polityczna.

Napisz do mnie

Teksty

Debiuty w polskim kinie? Tylko Klimkiewicz!

„Zaślepiona” Katarzyny Klimkiewicz ma w sobie to, czego brakuje innym filmom polskich reżyserów – czyli prawdziwy świat.

ObserwujObserwujesz

Wiśniewska: Samotni za kamerą

Nie o to chodzi, żeby zabawnie obśmiać złe filmy pokazane w Koszalinie. Ważniejsze są pytania – o system pracy nad filmem, o rolę w nim jednostki i zespołu.

ObserwujObserwujesz

Człowiek-parówka rozdaje ulotki

Na festiwale takie jak „Młodzi i Film” w Koszalinie jeździ się z nadzieją, że wypatrzymy tutaj jakąś nową „Iluminację”. Zobaczymy narodziny gwiazdy.

ObserwujObserwujesz

Wiśniewska: Którędy do równości?

Jeśli będziemy walczyć tylko z nierównym traktowaniem kobiet, KK zmieni się w KKK: Konsumencki Kongres Kobiet.

ObserwujObserwujesz

Wiśniewska: Kobieta z kamerą

Taką Khadiję, która samotnie wychowując dziecko, jest jeszcze narażona na ostracyzm otoczenia, spotkać można w każdym polskim mieście.

ObserwujObserwujesz

Czemu nie wysadzono karuzeli?

W tych filmach nikt nie licytuje się na to, kto bardziej ucierpiał w czasie wojny. Coś się zmieniło.

ObserwujObserwujesz

Wiśniewska: Banały o świecie

Tworzymy świat, do którego wielu nie chcemy czy nie umiemy wpuścić. Banał. Żaden człowiek nie jest nielegalny. Kolejny banał. Czasem jednak warto powtarzać takie banały.

ObserwujObserwujesz

Wiśniewska: Amerykańscy marzyciele

Harry Dean Stanton pochodzi z małej miejscowości, która dziś już zapewne nie istnieje. Pierwsza relacja z 53. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

ObserwujObserwujesz

Wiśniewska: Kino czarne, kino cacane

Po reakcjach Osieckiej widać, jak wielkie wrażenie na widzach robiła „czarna seria” polskiego dokumentu. Gdzie dziś są takie filmy?

ObserwujObserwujesz

Sadowska: Rewolucja kobiet

Myślisz: jestem artystą i w ogóle nie mieszam się do polityki. A potem zaczynają cię różne rzeczy wkurzać – mówi reżyserka Maria Sadowska.

ObserwujObserwujesz
Wczytywanie...