Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Agnieszka Wiśniewska

W latach 2009-2025 redaktorka naczelna KrytykaPolityczna.pl, w latach 2009-2015 koordynatorka Klubów Krytyki Politycznej. Absolwentka polonistyki na UKSW, socjologii na UW i studiów podyplomowych w IBL PAN. Autorka biografii Henryki Krzywonos Duża Solidarność, mała solidarność i wywiadu-rzeki z Małgorzatą Szumowską Kino to szkoła przetrwania. Redaktorka książek filmowych m.in. Kino polskie 1989-2009. Historia krytyczna, Polskie kino dokumentalne 1989-2009. Historia polityczna.

Napisz do mnie

Spotkajmy się

26.10

niedziela | 18.00

Finisaż wystawy „Córka Górnika”

Warszawa, Jasna 10: Społeczna Instytucja Kultury KP

Węgiel i queer to paliwa pozwalające nam na swobodne podróże w czasie i przestrzeni – do czasów naszych ojców i dziadków, do domeny bełchatowskich diabłów i śląskich beboków, do świata na opak barbórek, combrów i maskarad. Zapraszamy na finisaż wystawy „Córka Górnika”. W programie: performatywne czytanie tekstu „Miner’s (grand)daughter” Kuby Stępnia, w języku angielskim oraz pokaz filmu „The Reflection I Can’t Escape” autorstwa Filipki Rutkowskiej, w języku polskim. Osoby artystyczne: Filipka Rutkowska, Kuba Stępień, Niko Płaczek, Oliwer Okręglicki. Osoba kuratorska: Kuba Stępień.

Wydarzenie powstało w ramach 7. edycji Programu Wzmocnienia Środowisk Twórczych prowadzonego przez Krytykę Polityczną w ramach realizacji zadania publicznego „Jasna 10: Społeczna Instytucja Kultury” finansowanego ze środków miasta stołecznego Warszawy.

Teksty

Fot. Agnieszka Wiśniewska

Demokratyczna Polska w demokratycznej Europie

Jaka Polska w jakiej Europie? Polska demokratyczna, a z tym mamy ostatnio problemy. Polska z ludźmi i dla ludzi. A Europa? Taka sama – i z tymi samymi osobami.

ObserwujObserwujesz
krytykapolityczna-pl-nowa-lewa-strona

Będzie nas więcej, jeśli nam pomożesz!

Krytyka Polityczna poszerza grono stałych komentatorów i felietonistek.

kino

Czy widzki są mile widziane na Warszawskim Festiwalu Filmowym?

Nie zgadzamy się na publiczny seksizm – napisały Kobiety Filmu do dyrektora Warszawskiego Festiwalu Filmowego Stefana Laudyna.

ObserwujObserwujesz
Wałesa, Trzaskowski, Sutryk, Jaki

Piękni czterdziestoletni idą po prezydenturę

Mają doświadczenie, nie są nowicjuszami w polityce, ale nie zdążyli się ludziom opatrzyć. Dostali szanse od swoich partii: startują w wyborach na prezydentów miast.

ObserwujObserwujesz

Spóźniony „Kler”

Dlaczego księża pedofile mogą latami pozostawać bezkarni? Odpowiedź, której udziela reżyser, jest prosta i dość oczywista – chroni ich instytucja.

ekipa-filmowa

Kobiety w Polsce robią mniej niż jedną szóstą filmów pełnometrażowych

Stanowimy ponad połowę społeczeństwa i większą część widzów w kinie, ale nadal my, kobiety, robimy mniej niż jedną szóstą filmów, które mają szanse trafić do szerokiej widowni.

ObserwujObserwujesz
Rafal-Wos-Agnieszka-Wisniewska

Czy lewica będzie płakać po Rafale Wosiu? [rozmowa]

A co, jeśli na prawicy jest więcej przestrzeni dla różnorodności i pluralizmu poglądów niż po naszej stronie? Agnieszka Wiśniewska rozmawia z Rafałem Wosiem.

ObserwujObserwujesz

Początek przemeblowania na lewicy

Biedroń wraca do ogólnopolskiej polityki, Nowacka i IP weszły do Koalicji Obywatelskiej, Paulina Piechna-Więckiewicz z IP odeszła. Co te drobne ruchy znaczą dla lewicy?

ObserwujObserwujesz
marcin-dorocinski-303-bitwa-o-anglie

Dywizjon 303 razy dwa, czyli tęsknota za polską „Listą Schindlera”

Znamy te wszystkie pomysły, żeby robić superprodukcje na miarę „Listy Schindlera”, dzięki którym świat się dowie, jak dzielni byli Polacy.

ObserwujObserwujesz

Zapłaćcie pierwszej damie, a potem możecie mieć do niej pretensje

Trzecia rocznica „aktywności” pierwszej damy Agaty Kornhauser-Dudy to okazja do narzekania, że robi za mało i źle. Ale czy mamy prawo ją z czegokolwiek rozliczać?

ObserwujObserwujesz
Wczytywanie...