Twój koszyk jest obecnie pusty!
Opera 2.0
39,90 zł
Brak w magazynie
Opis
Kiedy myślimy dziś o operze, niejako samoczynnie narzuca się kontekst „po…” – po kryzysie tradycyjnej muzyki, po ogłoszonym wszem i wobec zmierzchu gatunku, ale też po burzliwych latach awangardy i kontestacji, po postmodernizmie.
Czy można w ogóle jeszcze mówić o operze jako żywej sztuce? Mamy na to pozytywną odpowiedź, propozycję pewnego spojrzenia – otóż istnieje życie poza kanonem tradycji. Jednocześnie potwierdzamy, że „zmierzch” opery istniał, bo czy da się dziś nadal pisać konwencjonalne spektakle z muzyką, oparte na prostych historyjkach, z motywami i tematami przypisanymi do postaci?
Ta książka to nasz gest performatywny, skreślający tę przebrzmiałą tradycję. Coś się skończyło i mamy coś nowego. Nie ma przecież zmierzchu, po którym nie przychodzi kiedyś świt…
krytyczka muzyczna, redaktorka „Ruchu Muzycznego”, felietonistka „Odry”. Absolwentka filologii polskiej na UWr i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikowała też m.in. w „Glissandzie”, dwutygodnik.com, „Ricie Baum”. W latach 2009 i 2011 członkini komisji programowej Międzynarodowego Festiwalu „Musica Electronica Nova” we Wrocławiu. Autorka pierwszej polskiej monografii Karlheinza Stockhausena – Rytuał superformuły. Karlheinz Stockhausen: Licht. Die Sieben Tage der Woche. Współautorka pierwszej polskiej książki o operze współczesnej – Opera 2.1. Eseje o operach współczesnych.
Tytuł:
Po zmierzchu. Eseje o operach współczesnych. Opera 2.1
Projekt okładki:
rzeczyobrazkowe.pl
ISBN miękka oprawa:
978-83-62467-75-4
Rok wydania:
2013
Wymiary:
205x145
Liczba stron:
222
Dostawa książek

InPost Paczkomaty

Poczta Polska

DHL Kurier

Pocztex odbiór w punkcie

Orlen paczka
Formy płatności

Karta płatnicza

PayU

BLIK
Nazwa producenta:
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Adres pocztowy oraz dane kontaktowe producenta:
ul. Jasna 10/3 00-013 Warszawa, [email protected] numer telefonu: 48 504 640 027
Kraj produkcji:
Polska