Jak mózgi uczniów reagują na szkołę? Jak pracować z różnymi rodzajami mózgów? Czy myślenie męczy?
15 czerwca o godz. 18.00 w Świetlicy KP w Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej 101, dr Marzena Żylińska opowie o praktycznych wnioskach z badań nad mózgiem w ramach cyklu Uniwersytetu Krytycznego: Pracownia Nowej Edukacji.
Jak mózgi uczniów reagują na szkołę? Jak pracować z różnymi rodzajami mózgów? Czy myślenie męczy?
15 czerwca o godz. 18.00 w Świetlicy KP w Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej 101, dr Marzena Żylińska opowie o praktycznych wnioskach z badań nad mózgiem w ramach cyklu Uniwersytetu Krytycznego: Pracownia Nowej Edukacji.
Dostęp do nowych kanałów komunikacji zmienia struktury poznawcze mózgów użytkowników. Dla osób korzystających na co dzień z Internetu metody oparte na biernym przetwarzaniu treści (wykład, czytanka) przestają spełniać swoją rolę. Aby utrzymać zainteresowanie uczniów tematem zajęć, potrzebne są nowe narzędzia pedagogiczne, przystosowane do nowej percepcji uczniów. Ponieważ różni uczniowie mają różne ścieżki poznawcze, pedagog powinien umieć identyfikować potrzeby percepcyjne uczniów i dobierać stosowne narzędzia dydaktyczne.
Marzena Żylińska – wykładowczyni w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. Współorganizatorka projektu „Zmieniająca się szkoła”. Autorka książki „Postkomunikatywna dydaktyka języków obcych w dobie technologii informacyjnych”. W przygotowaniu jest jej nowa książka „Neurodydaktyka”. Autorka bloga Neurodydaktyka.
O cyklu
Edukacja jest jednym z
tematów, w których splatają się przestrzeń publiczna i prywatna. Tu
również przebiega granica między modernizacją a tradycjami. Tutaj też
pojawiają się podziały na wykluczonych i uprzywilejowanych. Edukacja
jest zbyt ważną rzeczą, aby o niej milczeć.
W Pracowni Nowej Edukacji pokazujemy nowe horyzonty pedagogiki, skupiając się na tym, co
możliwe w łódzkich realiach. Zapraszamy nauczycieli, rodziców i
wszystkie osoby zainteresowane problematyką edukacyjną.
Sfinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi.