Sztuki wizualne

Jestem Ukrainką. Nie widzisz mnie

Imigrantki z Ukrainy pracują tuż obok nas, niezauważane. Może łatwiej dostrzeżemy je na podświetlanych plakatach.Oksana Briuchowecka

Stypendium pamięci Konrada Pustoły trafia do Keymo

Tak jak „Darkroomy” Konrada Pustoły, Keymo prowokuje, do dyskusji i do zmiany przyzwyczajeń.Krytyka Polityczna

Sąsiedzi

Co, jeśli przyjąć określenie Ukraińców jako „uchodźców” na serio?
perspektywa-wieku-dojrzewania

Nekromancja i witalizm

Szapocznikow, Wróblewski, Wajda – co nowego można jeszcze o nich powiedzieć? Andzie Rottenberg z zespołem udało się jednak z pozornie oczywistego tematu zrobić interesującą, otwierającą wiele wątków wystawę.

Nabór do III edycji Stypendium pamięci Konrada Pustoły

Rusza nabór do trzeciej edycji. Zgłoś się lub zgłoś znanych ci fotografów zaangażowanych.red.

Pragnienie przeszłości

Także lewica potrzebuje czasem genealogicznych mitów. Jakub Majmurek o wystawie „Przyszłość będzie inna”.

wojciech-zamecznik-festiwal-mlodzieży

Plac Defilad – laboratorium miejskiego współzarządzania

Podczas gdy minister kultury rzuca pomysł zburzenia Pałacu Kultury, festiwal Warszawa w Budowie przygląda się przestrzeni wokół Pałacu. Jaki powinien być przyszły plac Centralny?

Transparent na 11 listopada

Idę w środku tego wielkiego tłumu w smrodzie czerwonych rac, w sypiącym się z nich popiele, boleśnie wpadającym w oczy. Nie mam na ramieniu żadnej opaski. Mam za to transparent.

Stosowane sztuki społeczne

Tekst pochodzi z Krytyki Politycznej nr 11–12, zima 2007.

Oksana Briuchowecka

Odkąd pamiętam, bałam się wojny

W czasach ZSRR wciąż straszono nas perspektywą nadchodzącej wojny ze Stanami Zjednoczonymi. O II wojnie światowej mówiło się dużo w szkole. Nigdy nie pomyślałabym, że mnie samej przyjdzie żyć w kraju nią ogarniętym.