Film

kamera

Pełny metraż w fabule to reżyserska męska twierdza

Monika Talarczyk-Gubała opowiada o swoim pilotażowym badaniu nt. kobiet w kinie polskim.
zacma-Bugajski

Uwagi o skłamywaniu historii

Modne jest dziś, przyjęte i chwalone, podglądanie cudzych żyć.(H)anka Grupińska
"HyperNormalisation" Adama Curtisa

Zapomnijcie o Kevinie, obejrzyjcie sobie koniec świata

"HyperNormalisation" Adama Curtisa to katastroficzny esej audiowizualny o końcu świata. Pisze Dawid Krawczyk.
Lotr-1-kadr

Zniżkowanie mocy

„Łotr 1”, nowa odsłona gwiezdnej sagi, rozczarowuje.

Chce się wierzyć, że dzieci takie nie są

Rozmowa z twórcami filmu „Plac zabaw”.pyta Konarzewska

Władca much 2.0

Nie dajcie się moralnemu szantażowi, mówiącemu, że to „tani szok”. Idźcie do kin na „Plac zabaw!”.

Kino kobiet potrzebuje systemowych zmian

Kiedyś „obcymi” kina byli debiutanci, dziś są nimi kobiety. Debiutantów wsparto. A kobiety?

Obywatel Blake

W świecie neoliberalnego zarządzania biedą przez poczucie winy bohater filmu Kena Loacha jest dinozaurem XX wieku i bojowych tradycji klasy pracującej.

Tomasik: Wajda jak Polska

Przez 60 lat zawsze w głównym nurcie, reagujący na rzeczywistość. Jego filmy są politycznym i społecznym zapisem tego, jaka była Polska i jej kino w danym czasie.